12 Nisan 2016 Salı

TARİH KOKAN BİR KENT, PRAG (3)

TARİH KOKAN BİR KENT, PRAG (1)
TARİH KOKAN BİR KENT, PRAG (2)

Köprü kulesine varmadan hemen sağ tarafta dünyanın en güzel kütüphanesi olarak kabul edilen Celementium'u görüyoruz. Bu kompleks içindeki kiliselerde hemen her akşam klasik müzik konserleri verilmektedir.

Charles Köprüsünün ayağını yanı başında bahriye kıyafetleri ile dolaşan denizciler Vlatava Nehri üzerindeki gemi turlarına müşteri topluyor.

Köprü Kulesi ve Rudolfinum arasındaki meydanın nehir tarafı demir parmaklıklarla korunmuş. Bunların üzerinde çok sayıda asma kilit görüyoruz. Çekler burada asma kilitleri demirlere ya da birbirlerine kilitleyerek dilek tutuyorlar. Zamanı geldiğinde yetkililer gelip bu kilitleri çıkarıyorlar demir korkuluklardan. Biz de şans eseri böyle bir güne denk geldik. Yüzlerce rengarenk kilit yığılmıştı yerde.

Avrupa'nın en güzel konser salonlarından biri: Rudolfinum. Çek Filarmoni Orkestrasının konserler verdiği yer. Her yıl uluslar arası müzik festivalleri düzenleniyor. Dünyaca ünlü klasik müzik bestecileri de burada konserler vermiş.

Rudolfinum'un karşı tarafındaki bütün ada Yahudi Mahallesi diye anılan bölgeye ait. İspanyol Sinagogu, Yahudi Müzesi, Yahudi Mezarlığı, muhtelif müze ve sergilerle ibadet yerleri var burada. Pek çok yerde olduğu gibi restorasyon ve tadilat çalışmaları burada da devam ediyor. Yahudi Mezarlığında onlarca kişi verilen yerin küçüklüğü yüzünden üst üste gömülmüş durumda.

Yahudi Mahallesinden çıktıktan sonra Prag Üniversitesi Hukuk Fakültesinin bahçesinde dinleniyoruz. Burası Charles Köprüsünden önceki Çehov Köprüsünün karşısında. Köprünün kenar ayağının yanından nehir kıyısına inilip tekne turlarına katılmak mümkün. Ayrıca karşı sahildeki tepeye kadar çıkabilirseniz "Metronom"u da görebilirsiniz. Bizim gözümüz yemedi salınımlarını ibrenin karşıdan izlemekle yetindik.

Akşam otelimizin çevresini dolaşırken gösterişli bir kilisenin önünden geçiyoruz. Prag'ın en büyük kiliselerinden biriymiş bu. Özellikle ana giriş kapısı muhteşem.

Akşam güzel bir yemekte atıyoruz üzerimizden günün yorgunluğunu.