1 Nisan 2015 Çarşamba

BU BİR İLKTİR... KÖFTELİ ARAPSAÇI (MARATA)

Arapsaçı, mevsimi geldiğinde çocukluğumuzun çokça pişirilen bir Giritli yemeği. İki türlüsü pişerdi bizde; ya kuzu etli olarak veya zeytinyağlı kuru fasulyeli olarak. Arapsaçını çok sevdiğim halde sebze yemekleri içinde eti hele kemikli eti hiç sevmem. İnternet üzerinde yaptığım aramalarda, yumurta ekleyerek arapsaçı kavurma, et yerine tavuk kullanarak, hatta kıymalı olarak pişirilen tarifler gördüm. Fakat şimdiye kadar köftelisini yapmak herhalde hiç kimsenin aklına gelmedi. Eğer olursa yemekte et sevmeyenlere güzel bir alternatif olacaktı. Pek de hoş oldu. Biraz farklılıklar da yaptım elbet...

İÇİNDEKİLER: - 1/2 Kg Arap Saçı - 1 Çay Bardağı sızma zeytinyağı - 250 gr. Kıyma (Biz dana/koyun etini 3/1 oranında karıştırıp çektiriyoruz) - 1 Bir Büyük Kuru Soğan - 1 Orta Boy Domates - Birkaç Dal Maydanoz - 1 Orta Boy Patates - Toz Karabiber, Pul Kırmızı Biber, Tuz

Terbiyesi için: - 2 Çorba Kaşığı Zeytinyağı - 1 Yumurta Sarısı - 1 Çorba Kaşığı Un
 
Arapsaçının köklerini ve sert kısımlarını ayıklayarak 2-3 cm parçalar halinde doğradım. Büyük bir tencerede yıkayıp biraz suda bıraktım. Orta boy kase içinde kıymaya bir miktar küçük doğranmış soğan, ince kıyılmış maydanoz ve karabiber ekleyerek iyice yoğurdum. Daha sonra misket büyüklüğünde parçalar koparıp elimde yuvarlayarak köfteler oluşturdum. Geniş bir tencereye zeytinyağı koyup kalan soğanları ekledim. Soğanlar biraz ölünce köfteleri ilave ettim. Karıştırarak birkaç dakika pişirdim. Doğranmış domatesi tencereye boşalttım. Beş dakika sonra yıkanmış arapsaçı ile birlikte 2 Çay bardağı sıcak su, karabiber, kırmızı pul biber ve tuz ilave ettim. Kapağını kapatıp kısık ateşte pişmesini bekledim. Suyunu çektiğinde sıcak su eklemek gerekebilir. Normal teflon tencerede yaklaşık bir saat pişme süresi oluyor. Ocaktan almadan yaklaşık 15 dakika önce küp şeklinde doğranmış patatesleri ekledim. Arapsaçının kökleri yumuşayıp patates pişince terbiye için yaptığım karışımı tencereye kattım. Birkaç dakika sonra yemeğim hazırdı. Sıcak servis ederek evde tutulmuş taze yoğurt eşliğinde afiyetle yedim. Dayanamadım bir tabak daha yedim. Tavsiye ederim.
Yorum Gönder