13 Nisan 2015 Pazartesi

2. GİRİTTEN TİREYE LEZZET ve KÜLTÜR FESTİVALİ


Beklentilerin üzerinde gerçekleşen GİRİT KÖYÜ festivaline TİRE Belediyesinin büyük katkıları kendini göstermiş.
Gurur duyduğum bu etkinlik önümüzdeki yıllarda daha  fazla ses getirebilir.
Giritlilerin Tire temsilcisi, Sn. Başkan'ın konuşmaları güzeldi. Mudanya Belediye temsilcisinin Sn. Tayfur Çiçek'e takdim ettiği zarif hediye ve yaptığı konuşma büyük jestti.  2.500 kişi civarında katılım olduğu söyleniyor. Ben de aynı fikirdeyim.
 
Tarsus'tan, Mudanya'dan, Mersin'den hatta Japonya'dan değerli konuklar vardı. Ulaşım problemi yaşandı. Dar yollar bu kadar kalabalığı taşıyamadı. Umarım gelecek seneye gidiş/dönüş güzergahları yapılır.
 
Belediye Kültür İşleri Müdürlüğünde görevli sunucu arkadaş başarılıydı. Belediyenin kültür işlerinden sorumlu bu biriminin oratoryo grubu zaman zaman vasat zaman zaman etkileyici bir grafik çizdi. Halk Oyunları ekibi gayet iyiydi. Tire'mizin Anadolu Ateşi oldular. Mavro amca manileriyle coşturdu. Kendini de akışa o kadar kaptırdı ki sahneden zor indirdiler. Ama asla sıkıcı değildi. Sanırım programın zaman akışı açısından problem olmuştu.
 

Turgutlu Mahallesi'ni merak ediyordum. İlk kez görme fırsatım oldu. Festivale ev sahipliği yapacak madem biraz desteklenip elden geçirilmesi gerektiğine inanıyorum. Köy sakinlerinden yetmiş bir yaşındaki bir abimiz bugün çok duygulanmış. Beni yolda durdurdu. Adeta inanamıyordu. "Bu yaşıma kadar burada oturuyorum. Köyümüz böyle kalabalık görmedi." diyor, olan bitene hala inanamaz gibiydi.
 
Köyün Kültür Odası güzeldi ama biraz daha zenginleştirilmesi daha iyi olacaktır. Odada Giritli bir teyze bulur da kaçırır mıyım? Gülşen teyzem, eski muhtarın eşiymiş. Yirmi altı yıl önce ölen eşini gözleri dolarak anlatıyordu rahmetli neler yaptı bu köye diyerek...
 

Derken bir ses geldi yukarılardan. Hızlı bir tempoda Tak, tak, tak, tak... Başımı kaldırdığımda bir çift hacı leylek. Onlar en güzel yeri kapmışlar bir elektrik direğinin üzerine yaptıkları yuvada. Biz mi onların misafirdik, yoksa onlar mı Giritlilere misafir oldular...
 
 
Serhan Aydın Beyin babası İbrahim Beyle tanıştık ama maalesef kendisiyle bu fırsatı bulamadık. Evet bu etkinliğin yıldızıydı. Tanıtım güzel yapıldı. Dernekler ve facebook grupları iyi çalıştı. Bence bu maya tuttu ama şimdi beklentiler daha da yükseldi.
 

Sanat Müziği konseri güzeldi. Ondan önce sahne alan ve gitarla bir koroya eşlik eden beyefendi beni bağışlasın ismi aklıma gelmedi muhteşemdi. Özellikle Atatürkçü türkü sözleriyle.
 
Onca aracın festival sonunda bir anda köyü boşaltması en az iki saati alır diye düşündüm. Henüz yemek yarışması sonuçlanmamıştı ama benim randevuma yetişmem gerekiyordu. Sanırım bir etkinlik daha kalmıştı maalesef onu göremedim.
 
İlk festivale 450 kişi katılmış. Bir röportajında Serhan bey bu sefer 1.000 kişi bekliyoruz demiş. 2.500 oldu. Yani ilk festivale katılan sayının 5 katından fazla. Seneye hedef 15.000 kişi mi olacak. Yok o kadar olamaz... Ne Turgutlu mahallesi kaldırır bunu ne de yolları... Ancak  aşağıda güzel bir türküsünü paylaştığım Tireli müzisyen Muammer Ketencoğlu  festivalin gecesinde  Tire Stadyumunda bir konsere davet edilse...  İşte o zaman süper olur değil mi? Bu sefer reklamını yapmak dışında pek katkımız olmadı  ama  bir Giritli olarak gelecek sefer üzerimize düşen  elimizden  gelen ne varsa seve seve... 
 
 
 
Emeği geçenlerin hepsine sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Ne mutlu sizlere....
 
Osman Kadri TOKERI  
 

 

 

 

 
 
Yorum Gönder